• Startsida
  • / Chatta med Upplands Väsby kommun

Chatta med Upplands Väsby kommun

Mellan 18 och 22 mars kunde du som medborgare chatta med kommunen via upplandsvasby.se. Nu startas tjänsten igen.

Beskriv bilden för någon som inte kan se. Informera om det relevanta och informationsbärande.

Dubbelklicka för att ändra (ändras under fliken "texter". Glöm inte alt-text) | Bildtext - skriv alltid källan exempel: Foto: Mostphotos

Under testveckan fick vi positiv respons från medborgarna. Det var uppskattat att kunna nå oss genom ännu en kontaktväg och upplevdes smidigt att kunna få snabb hjälp att hitta det man sökte på webben, säger Sofie Skogaby, chef på Väsby Direkt.

Du hittar chatten på kommunens startsida

Nu under maj och juni kommer Väsby Direkt testa olika öppettider. Därefter kommer de bestämma vilka tider som passar bäst att ha öppet på chatten. Planen är att införa chatten permanent från 11 juni.

Vi hjälper dig gärna med generella frågor i chatten och behöver du hjälp i ett personligt ärende så finns vi tillgängliga på telefon, säger Sofie.

Chatta med Upplands Väsby kommun dessa tider:

  • 15-27 maj 10.00-12.00 och 14.00-16.00
  • 28 maj-10 juni 10.00-16.00

Så fungerar chatten

Under öppettiderna kan du klicka på chattbubblan på kommunens startsida och ställa din fråga direkt. Under resten av tiden kommer chattbubblan ligga synlig på webbsidan. När man klickar på chattbubblan får man information om när chatten är öppen och har möjlighet att skicka ett meddelande till Väsby direkt, som sedan kan återkoppla till dig.

Senast uppdaterad: 15 maj 2024
Chatta med oss  Pratbubbla
Chatt

Här på chatten kan vi hjälpa dig med generella frågor. Om du önskar hjälp i ett personligt ärende, vänligen ring oss på telefon: 08- 590 97 000.
Texten i chatten sparas och blir en allmän handling.

Chatten är öppen måndag – torsdag kl. 10.00 – 16.00 samt fredagar kl. 10.00 - 15.00
Om du vill så är du välkommen att lämna ett meddelande nedan.
Våra kundvägledare återkommer då till dig så snart som möjligt genom e-post eller telefon.







Här på chatten kan vi hjälpa dig med generella frågor. Om du önskar hjälp i ett personligt ärende, vänligen ring oss på telefon: 08- 590 97 000.
Texten i chatten sparas och blir en allmän handling.

Ditt ärendenummer:

Tack för meddelandet!







Här på chatten kan vi hjälpa dig med generella frågor. Om du önskar hjälp i ett personligt ärende, vänligen ring oss på telefon: 08- 590 97 000.
Texten i chatten sparas och blir en allmän handling.

    Din plats i kön: